Jokihs Blog

Jokihs Blog

Nethandel hos Zupernova.dk

August 2008Posted by Jokih Tuesday, August 26 2008 09:57:57

For en måneds tid siden blev jeg færdig i praktikken i fritidsklubben. Jeg tømte mit skab, og så skulle jeg til at slæbe mit flight joystick med hjem igen. Det er et Sidewinder Force Feedback 2, og det virkede som en god ide da jeg købte det for omkring 7 år siden. Dengang købte jeg også spillet Combat Flight Simulator 2 - et Microsoft spil, som faktisk var ret fedt - dengang. Man flyver missioner under WWII i Asien.Blog Image

Da jeg tømte mit skab overvejede jeg et par minutter, om jeg skulle forære det til klubben. Jeg har installeret spillet på computerne dernede, og nogle af børnene synes det var skide skægt at flyve med joysticket, men uden det, er spilet nok lidt kedeligt.

Jeg slæbte det med hjem, og besluttede mig for at undersøge markedet for flyvespil, som ikke udelukkende var flyve-skyde-bang-spil, inden jeg kunne give det til ungerne.

Det viste sig, at Microsoft har udviklet en hel del på CFS, siden jeg købte 2'eren, og for et års tid siden kom 3eren, http://www.microsoft.com/games/combatfs3/ hvor man flyver i Europa, og spillet ser ud til at have rykket sig markant, siden 2eren. Jeg slog op på www.spilpriser.dk for at finde ud af hvor jeg kunne købe spillet billigt. Et af stederne var zupernova.dk, som havde en leveringstid på 2-3 dage, og en pris på 96 kroner inkl. fragt. At bestille!!!

Den næste times tid tømte jeg med jævne mellemrum mailboksen for at modtage ordrebekræftelsen, og se om spillet måske allerede kunne afsendes samme dag (torsdag), med lidt held. Men intet dukkede op i min mailboks, udover en ét-linies-mail, hvor der stod at supporten havde ferie.

Tirsdag i ugen efter mistede jeg tålmodigheden, og skrev en mail med ordrenummer og screenshot af gennemført betaling. Samme dag kom der svar tilbage, at min vare ville blive sendt senest fredag. Det gjorde den dog ikke, for jeg modtog den først tirsdag - altså 12 dage efter bestilling. Rigtig skidt. Her viste det sig at det var en forkert vare der var kommet, nemlig 2eren, som jeg havde i forvejen. Dagen efter sendte jeg den retur, med besked om at bytte den til den rigtige vare. Det er nu godt en uge siden, og jeg har intet hørt fra dem. Det er IKKE ok.

Jeg mente at have hørt noget i fjernsynet om at man kunne tjekke netfirmaer før man køber varer hos dem, og det kan man. Adressen er www.nettjek.dk, og her kan man også skrive anmeldelser, på både godt og ondt. Jeg har nu givet mit bidrag, og jeg kunne se at de få anmeldelser zupernova.dk i forvejen havde, lignede mig slunkne anmeldelse af dem.

Men her er anbefalingen givet videre. http://nettjek.dk/?709 er zupernova.dk's bedømmelser. Tjek forretningen før du handler. Kunne have sparet mig for mange timers bøvl.

  • Comments(3)//www.jokih.dk/#post158

Høsttid

August 2008Posted by Jokih Sunday, August 17 2008 21:59:48
Lige et par billeder jeg fik i dag, da høsten igen var igang.
Jeg fik lov at køremed en lille tur i svogerens grønne traktor, da han var ved at presse bigballer. Udbyttet af årets høst var desværre ret magert.Blog ImageBlog ImageBlog Image

  • Comments(0)//www.jokih.dk/#post157

At være lidt ansvarlig

August 2008Posted by Jokih Friday, August 08 2008 13:10:24

Det er højtid for de store landbrugsmaskiner, som fylder godt op på de mindre veje, når man kommer rundt i sommerlandet.

Desværre synes jeg at jeg har oplevet en uheldig tendens blandt førerne af disse store maskiner. Jeg har oplevet, at i langt de fleste af dem, sidder chaufføren og snakker i håndholdt mobiltelefon, selvom de styrer en maskine på adskillige tons, med masser af kræfter, og med modbydeligt store hjul, som i løbet af et par sekunder kan smadre en almindelig personbil.

Jeg synes simpelthen det er uansvarligt og uanstændigt, at man ikke viser større ansvar og moral, når man er ansvarlig for disse store maskiner, som i disse dage er så store, at de ikke en gang kan være i én vejbane mere.

Den skulle hermed være givet videre: SLUK TELEFONEN NÅR DU KØRER TRAKTOR, eller anskaf dig et håndfrit sæt. Det koster et par hundrede kroner, og så har du en dejlig trådløs forbindelse, og kan snakke alt det du vil mens du kører.

  • Comments(2)//www.jokih.dk/#post156

Telia rykker

August 2008Posted by Jokih Tuesday, August 05 2008 19:11:28

Det er nu noget tid siden jeg har været Telia kunde, omkring 4 måneder mener jeg det er. Det har dog ikke afholdt dem fra at sende den ene rykker efter den anden, fordi der på et tidspunkt har været en regning, der blev lidt sent betalt.

Når jeg så betalte en rykker, kom der en rykker, for den rykker jeg ikke havde betalt, og sådan har det egentlig kørt noget tid, og jeg har været rigtig træt af dem, og lovet mig selv at jeg ikke bliver teliakunde igen foreløbigt.

I sidste uge kom så seneste rykker i serien, og jeg ringede op til kundeservice. Nok var nok.
Jeg har bestemt med mig selv, at det ikke er den der tager telefonen, som er skyld i det her, så jeg prøver altid at ordne det så venligt som jeg kan.

Jeg fortalte min historie om rykkerne til den flinke dame, hun slog sagen op og udbrød 'sikke da en gang rod'!
Det synes jeg ikke lød så positivt. Nærmere som 'huha det bliver dyrt for dig'. Efter et par sekunders stilhed sagde hun, at hun godt kunne se at det var noget rod. Det gik tilbage til en regning der blev for sent betalt, og så kørte det automatiske system bare. Nu slettede hun lige alt hvad der var, og så skulle jeg ikke bekymre mig mere om den sag, og jeg vil ikke høre mere frem dem.

Det var sød musik i mine ører. Der er ikke noget som kan ødelægge humøret mere end rykkere i rudekuverter. Jeg hader dem. Gebyrer på 100 kroner og derover. Faktureringsgebyrer. Føj da.

Jeg synes det var rigtig god kundeservice, og nu vil jeg ikke afvise at vende tilbage en anden gang. Telia plejer nemli' at have bedre tilbud på telefonerne, end eks. sonofon og TDC, men jeg er også ret glad for min yderst lave telefonregning hos CBB, hvor jeg nu er kunde. Det er bare billigt og nemt, og jeg ELSKER at de ikke har stjernetekster osv. i deres tilbud. Deres reklamer også fede, og det er sjældent jeg siger den slags.
Jeg føler jeg støtter et selskab, som har en politik efter mit hoved.

Hvad er din erfaring med telia eller cbb?

  • Comments(2)//www.jokih.dk/#post155