Jokihs Blog

Jokihs Blog

Nethandel hos Zupernova.dk

August 2008Posted by Jokih Tuesday, August 26 2008 09:57:57

For en måneds tid siden blev jeg færdig i praktikken i fritidsklubben. Jeg tømte mit skab, og så skulle jeg til at slæbe mit flight joystick med hjem igen. Det er et Sidewinder Force Feedback 2, og det virkede som en god ide da jeg købte det for omkring 7 år siden. Dengang købte jeg også spillet Combat Flight Simulator 2 - et Microsoft spil, som faktisk var ret fedt - dengang. Man flyver missioner under WWII i Asien.Blog Image

Da jeg tømte mit skab overvejede jeg et par minutter, om jeg skulle forære det til klubben. Jeg har installeret spillet på computerne dernede, og nogle af børnene synes det var skide skægt at flyve med joysticket, men uden det, er spilet nok lidt kedeligt.

Jeg slæbte det med hjem, og besluttede mig for at undersøge markedet for flyvespil, som ikke udelukkende var flyve-skyde-bang-spil, inden jeg kunne give det til ungerne.

Det viste sig, at Microsoft har udviklet en hel del på CFS, siden jeg købte 2'eren, og for et års tid siden kom 3eren, http://www.microsoft.com/games/combatfs3/ hvor man flyver i Europa, og spillet ser ud til at have rykket sig markant, siden 2eren. Jeg slog op på www.spilpriser.dk for at finde ud af hvor jeg kunne købe spillet billigt. Et af stederne var zupernova.dk, som havde en leveringstid på 2-3 dage, og en pris på 96 kroner inkl. fragt. At bestille!!!

Den næste times tid tømte jeg med jævne mellemrum mailboksen for at modtage ordrebekræftelsen, og se om spillet måske allerede kunne afsendes samme dag (torsdag), med lidt held. Men intet dukkede op i min mailboks, udover en ét-linies-mail, hvor der stod at supporten havde ferie.

Tirsdag i ugen efter mistede jeg tålmodigheden, og skrev en mail med ordrenummer og screenshot af gennemført betaling. Samme dag kom der svar tilbage, at min vare ville blive sendt senest fredag. Det gjorde den dog ikke, for jeg modtog den først tirsdag - altså 12 dage efter bestilling. Rigtig skidt. Her viste det sig at det var en forkert vare der var kommet, nemlig 2eren, som jeg havde i forvejen. Dagen efter sendte jeg den retur, med besked om at bytte den til den rigtige vare. Det er nu godt en uge siden, og jeg har intet hørt fra dem. Det er IKKE ok.

Jeg mente at have hørt noget i fjernsynet om at man kunne tjekke netfirmaer før man køber varer hos dem, og det kan man. Adressen er www.nettjek.dk, og her kan man også skrive anmeldelser, på både godt og ondt. Jeg har nu givet mit bidrag, og jeg kunne se at de få anmeldelser zupernova.dk i forvejen havde, lignede mig slunkne anmeldelse af dem.

Men her er anbefalingen givet videre. http://nettjek.dk/?709 er zupernova.dk's bedømmelser. Tjek forretningen før du handler. Kunne have sparet mig for mange timers bøvl.

  • Comments(3)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Jokih Thursday, September 04 2008 20:35:42

Spændende Melsen, det kendte jeg ikke. Bruger godt nok heller ikke firefox, men det lyder da som en fix ide :-)

Posted by Melsen Thursday, September 04 2008 19:23:24

http://www.trustpilot.dk/ er noget tilsvarende. Der kan downloades et lille plugin til Firefox, så man vha. et lille ikon, i navigations linjen, kan se brugernes tilfredshed :)

Posted by Hans Wednesday, August 27 2008 11:52:05

Superrelevant indlæg, Jokih! Det er så nederen at der er sådan nogle hundehandlere derude, der gør onlinehandel til en ikke helt så sikker oplevelse. Zupernova.dk er dårlig service